• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75588
+
-

واحدهای اقتصادی فارس و درد مشترک«سرمایه در گردش»

استاندار فارس گفت: سرمایه در گردش از جمله مشکلاتی است که واحد‌های اقتصادی همچنان با آن مواجهند و این مهم باید با همکاری دستگاه‌های مختلف برطرف شود. 

به گزارش مهر، «عنایت‌الله رحیمی» در مراسم بازدید از بنگاه‌های اقتصادی شیراز بیان کرد: از جمله مشکلاتی که واحدهای اقتصادی ایجادکننده ارزش افزوده دارند تامین سرمایه در گردش است. این مهم نیز باید توسط دستگاه‌هایی نظیر جهاد کشاورزی، صمت و بانک‌ها برطرف شود. البته این در حالی است که مشکلات واحد‌های تولیدی در حال بررسی است و تلاش شده که این مشکلات برطرف شود. 

وی با اشاره به نقش ارزش افزوده در کشاورزی عنوان کرد: واحدهایی که در بخش کشاورزی اقدام به ایجاد ارزش افزوده در استان می‌کنند نقش بسزایی در توسعه کشاورزی فارس دارند. 
استاندار اظهار کرد: فارس با این‌که استانی ساحلی نیست نقش قابل قبولی در ایجاد ارزش افزوده و ایجاد اشتغال در زمینه شیلات دارد و اشتغالی که در این حوزه صورت گرفته نیز قابل توجه است.

 رحیمی افزود: سرمایه‌گذاری اندک در بخش ایجاد ارزش افزوده کشاورزی نه‌تنها محرک بخش کشاورزی است، بلکه اشتغال مناسبی نیز در استان ایجاد کرده. البته لازم به ذکر است که تولیدات این گونه واحدها برطرف‌کننده نیاز کشور و عاملی برای جلوگیری از خروج ارز است.

این خبر را به اشتراک بگذارید